Kompüterə
informasiyanın daxil edilməsi, müxtəlif məlumatların kompüterə daxil edilməsi
üçün istifadə olunan alətlərin və metodların məcmusunu əhatə edir. Bu proses
istifadəçinin kompüterlə qarşılıqlı əlaqəyə girməsini təmin edir. Məlumatlar
rəqəmsal və ya analoq formatda ola bilər və bu informasiyanın daxil edilməsi
üçün müxtəlif cihazlar və interfeyslər istifadə olunur. Bu məlumatlar daha
sonra kompüter tərəfindən işlənir, saxlanılır və istifadə olunur.
İnformasiyanın
kompüterə daxil edilməsi üçün əsas metodlar və cihazlar aşağıdakı kimi izah
oluna bilər:
1. Daxiletmə Cihazları (Input Devices)
a) Klaviatura
- Funksiyası: Ən geniş yayılmış daxil
etmə cihazıdır. İstifadəçi mətn, simvollar və əmrləri kompüterə klaviatura
vasitəsilə daxil edir. Hər bir düymə müəyyən simvol və ya əmri təmsil
edir.
- Tətbiqləri: Məktub yazmaq, əmrləri
daxil etmək, proqramlaşdırma.
b) Siçan (Mouse)
- Funksiyası: Kompüterdə qrafik
interfeysin idarə olunması üçün istifadə edilir. Siçan hərəkəti kompüter
ekranında kursorun hərəkəti ilə əlaqələndirilir.
- Tətbiqləri: Faylları açmaq, seçim
etmək, obyektləri sürükləmək, qrafik işlər.
c) Toxunma Ekranı (Touch Screen)
- Funksiyası: İstifadəçinin birbaşa
ekran üzərində toxunaraq seçim və ya əmrləri yerinə yetirməsinə imkan
verir.
- Tətbiqləri: Mobil telefonlar,
planşetlər, interaktiv ekranlar.
d) Mikrofon
- Funksiyası: Səs dalğalarını elektrik
siqnallarına çevirərək səs məlumatlarını kompüterə daxil edir.
- Tətbiqləri: Səsli əmrlər, nitq
tanıma texnologiyaları, audio qeydiyyat.
e) Kamera
- Funksiyası: Şəkilləri və ya
videoları çəkərək rəqəmsal görüntüləri kompüterə daxil edir.
- Tətbiqləri: Video zənglər, üz
tanıma, foto və video qeydiyyatı.
f) Skaner
- Funksiyası: Fiziki sənədləri və ya
şəkilləri rəqəmsal formata çevirərək kompüterə ötürür.
- Tətbiqləri: Sənəd arxivləşdirmə,
şəkil tanıma sistemləri.
g) Joystick və Oyun Konsolları
- Funksiyası: Oyunlar və bəzi xüsusi
proqramlar üçün istifadə edilən daxil etmə cihazlarıdır. Oyunçuya
kompüterdə hərəkət və əmrlər yerinə yetirmək imkanı verir.
- Tətbiqləri: Oyun oynamaq, bəzi
simulyasiya proqramları.
2. Daxiletmə Prosesləri və Metodları
a) Mətn Daxiletməsi
- Mətn və simvol
məlumatlarının kompüterə daxil edilməsi adətən klaviatura vasitəsilə
həyata keçirilir. Hər bir düymənin basılması mətnin və ya simvolun mətn
redaktoruna və ya proqram təminatına daxil edilməsinə səbəb olur.
b) Səs və Nitq Tanıma
- Mikrofon vasitəsilə daxil
edilən səs məlumatları xüsusi proqramlar tərəfindən işlənir və nitq tanıma
sistemləri vasitəsilə mətnə çevrilir. Bu texnologiya səsli əmrlərin icra
edilməsinə də imkan yaradır.
- Tətbiq Sahələri: Virtual köməkçilər
(məsələn, Siri, Google Assistant), diktə etmə proqramları, danışma
bacarıqları olan tətbiqlər.
c) Qrafik və Şəkil Daxiletməsi
- Kameralar və ya skaner
vasitəsilə şəkil və qrafik məlumatları kompüterə ötürülür. Bu görüntülər
daha sonra emal edilə və analiz oluna bilər.
- Tətbiq Sahələri: Üz tanıma sistemləri,
şəkil emalı, 3D modelləşdirmə.
d) Sensorlar vasitəsilə Daxiletmə
- Sensorlar müxtəlif fiziki
hadisələri ölçərək kompüterə ötürə bilirlər (məsələn, temperatur, hərəkət,
işıq səviyyəsi və s.).
- Tətbiq Sahələri: Ağıllı ev
texnologiyaları, tibbi cihazlar, sənaye nəzarət sistemləri.
3. Daxiletmə Texnologiyalarının İnkişafı
a) Genişlənmiş Reallıq (AR) və Virtual Reallıq
(VR)
- Bu texnologiyalar xüsusi eynəklər
və cihazlar vasitəsilə istifadəçilərə virtual mühitdə qarşılıqlı əlaqə
yaratmağa imkan verir. İstifadəçilər hərəkətlərini və ətrafını görərək
kompüterə daxil edirlər.
b) Beyin-Computer İnterfeysi (BCI)
- Beyin dalğaları
vasitəsilə kompüterlə birbaşa qarşılıqlı əlaqə yaratmağa imkan verən
texnologiyadır. İstifadəçi düşüncələrini istifadə edərək əmrləri kompüterə
ötürə bilər.
- Tətbiq Sahələri: Tibbi reabilitasiya,
neyroloji tədqiqatlar, süni üzvlərin idarə edilməsi.
c) Gesture-based Input (Əl Hərəkətləri ilə
Daxiletmə)
- Xüsusi sensorlar və ya
kameralar vasitəsilə istifadəçilərin əllərinin və ya bədən hərəkətlərinin
təyin edilməsi texnologiyasıdır. Bu məlumatlar kompüterə daxil edilərək
müəyyən əmrləri yerinə yetirir.
- Tətbiq Sahələri: Oyun konsolları (məsələn,
Xbox Kinect), interaktiv ekranlar, haptik texnologiyalar.
4. İnformasiyanın Daxil Edilməsi üçün
İnteqrasiya edilmiş Texnologiyalar
a) Optik Tanıma Sistemləri
- OCR (Optical Character
Recognition):
Mətnin skan edilməsi və rəqəmsal formata çevrilməsi üçün istifadə edilir.
Bu sistemlər çap olunmuş və ya əl yazısı ilə yazılmış mətnləri tanıyaraq
onları redaktə edilə bilən mətnə çevirir.
- Barcode Skanners və QR
Kodlar:
Məhsulların və ya məlumatların identifikasiyası üçün istifadə olunan
barkod və QR kod skanerləri də daxil etmə cihazları sırasına daxildir.
b) Biyometrik Daxiletmə
- Barmaq izi, üz tanıma,
gözün iris skanı kimi metodlar vasitəsilə məlumatlar daxil edilir.
Biyometrik daxil etmə texnologiyaları daha çox təhlükəsizlik məqsədilə
istifadə olunur.
- Tətbiq Sahələri: Giriş sistemləri, cihaz
kilidlərinin açılması, təhlükəsizlik doğrulama sistemləri.
5. Daxiletmə Məlumatlarının Emalı və İstifadəsi
- Kompüterə daxil edilən
məlumatlar ilkin olaraq kompüterin prosessoru tərəfindən işlənir və
müvafiq proqram təminatına və ya əməliyyat sisteminə ötürülür.
- İstifadəçinin daxil
etdiyi məlumatlar daha sonra müvafiq əmrlərin yerinə yetirilməsi və ya
məlumatların saxlanılması üçün istifadə olunur.
Məsələn:
- İstifadəçi klaviaturada
yazı yazdıqda, hər düymənin siqnalı prosessor tərəfindən qəbul edilir və
həmin simvollar ekranda göstərilir.
- Mikrofon vasitəsilə daxil
edilən səs dalğaları analoq-dan rəqəmsal siqnala çevrilir və uyğun
proqramlar tərəfindən işlənir.
Bu
texnologiyaların inkişafı kompüterlə qarşılıqlı əlaqəni sadələşdirir və daha
sürətli məlumat daxil edilməsinə imkan yaradır.
0 Komment :
Yorum Gönder